Jak wyjechać

Poznaj krótką procedurę, która

w kilku krokach opisuje wyjazd

scroll

rejestracja

Aby rozpocząć proces rekrutacyjny, wypełnij wstępny formularz zgłoszeniowy online. Rejestracja jest bezpłatna i niezobowiązująca, a pierwszą ratę opłaty programowej wnosisz dopiero po podpisaniu Umowy Uczestnictwa.

Podczas całego procesu rekrutacyjnego możesz liczyć na pomoc i wsparcie naszego biura. Jeśli potrzebujesz pomocy – napisz do nas lub zadzwoń!

procedura aplikacyjna

Gdy zarejestrujesz się na naszej stronie, skontaktuje się z Tobą nasz konsultant, z którego pomocą złożysz wniosek o wizę australijską „462 – Work and Holiday”, która uprawnia do 12-miesięcznego pobytu i pracy w Australii. Aby ją uzyskać musisz mieć 18-30 lat, być stanu wolnego i bezdzietna/y, mieć ukończone minimum dwa lata studiów oraz, jeśli Twoje studia nie były prowadzone w języku angielskim, zdać test z języka angielskiego (TOEFL iBT, CAE, IELTS Academic lub PTE Academic). Więcej szczegółów dotyczących wymagań znajdziesz tutaj (podsumowanie w języku polskim), jak również na australijskich stronach rządowych.

Jeśli nie jesteś pewien czy Twoja sytuacja pozwala Ci na otrzymanie wymaganego pozwolenia, koniecznie skontaktuj się z nami.

wypełnienie aplikacji

Gdy złożysz już podanie, rozpoczniemy Twój proces aplikacyjny na program.

Pokażemy Ci, jak wypełnić następujące formularze:

  • Character & Childcare reference
  • Childcare experience form
  • Medical forms

 

Wyjaśnimy też, jak przygotować:

  • Aplikację online
  • Zdjęcie profilowe i krótkie wideo
  • Zdjęcia z dziećmi i z rodziną
  • Zaświadczenie o niekaralności, kopię paszportu i prawa jazdy

 

Po znalezieniu rodziny goszczącej konieczne będzie także uzyskanie międzynarodowej wersji Twojego prawa jazdy (wystarczy złożyć wniosek w lokalnym Starostwie Powiatowym, nie musisz zdawać żadnych egzaminów).

rozmowa z konsultantem

Oprócz wypełnienia formularzy zgłoszeniowych należy odbyć rozmowę kwalifikacyjną z naszym konsultantem. Rozmowa prowadzona będzie częściowo po angielsku i ma na celu poznanie Ciebie, a także Twoich oczekiwań względem programu oraz rozwianie wszelkich wątpliwości, które mogą pojawić się przed wyjazdem. Ocenimy także Twoją motywację i zdolności językowe, by mieć pewność, że będziesz umiał sprostać obowiązkom Au Pair.

Ostatecznej weryfikacji kandydatów dokonuje nasze biuro w Australii na podstawie Twojej aplikacji oraz raportu z rozmowy kwalifikacyjnej.

wybór rodziny goszczącej

Gdy otrzymasz niezbędne dokumenty, a Twoja aplikacja zostanie zaakceptowana przez nasze biuro w Australii, rozpoczyna się proces poszukiwania rodziny goszczącej. Twój profil będzie widoczny w systemie dostępnym wyłącznie dla rodzin, które są zarejestrowane w programie. Nasze biuro w Australii dołoży wszelkich starań, by dopasować Cię do rodziny goszczącej, która odpowiada Twoim oczekiwaniom i preferencjom, dlatego bardzo ważne jest, abyś na bieżąco odpowiadał na wiadomości biura i rodzin goszczących. Gdy dana rodzina goszcząca zainteresuje się Twoją aplikacją, otrzymasz od nas maila z informacjami o rodzinie, abyście mogli nawiązać ze sobą kontakt.

Jeśli przypadniecie sobie do gustu z rodziną i zdecydujesz się właśnie z nimi spędzić swój czas w Australii, Twój wybór zostanie oficjalnie zatwierdzony przez nasze biuro i możesz już przygotowywać się do wyjazdu!

zakup biletu i wylot

Gdy wybierzesz już rodzinę goszczącą, pora zakupić bilet do Sydney oraz odpowiednie ubezpieczenie. Warunki ubezpieczenia muszą być co najmniej takie, jak w wersji „Au Pair Basic” przedstawionej na stronie CareMed International Travel Insurance.

Przed wylotem otrzymasz od nas podręcznik przedwyjazdowy, który pomoże Ci przygotować się do uczestnictwa w programie. Po przylocie do Australii weźmiesz również udział w szkoleniu Orientation wraz z innymi uczestnikami programu. Jest to świetna okazja, by poznać inne Au Pair oraz pracowników naszego biura w Sydney i jeszcze lepiej przygotować się do pobytu w Australii oraz pełnienia obowiązków Au Pair. Podczas szkolenia odbędzie się także kurs pierwszej pomocy, a nasi przedstawiciele pomogą Ci założyć australijskie konto bankowe, uzyskać kartę płatniczą oraz licencję pozwalającą na pracę z dziećmi w Australii (WWCC).

Zapewniamy Ci ponadto odbiór z lotniska, zakwaterowanie i wyżywienie podczas Orientation.

potrzebne dokumenty

Uczestnicy programu przebywają w Australii na podstawie wizy Work and Holiday 462, która pozwala na 12-miesięczny pobyt i pracę w tym kraju.

1. Zanim złożysz wniosek w systemie Ambasady Australii, przygotuj:

  • Zaświadczenie wydane przez polskie Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej (złóż bezpłatny wniosek tutaj)
  • Paszport i akt urodzenia (zamiast aktu urodzenia może być dowód osobisty)
  • Kopię dyplomu ukończenia studiów lub potwierdzenie ukończenia 2. roku studiów pierwszego stopnia
  • Potwierdzenie znajomości języka angielskiego (szczegóły znajdziesz tutaj)
  • Zdjęcia paszportowe (2 sztuki o wymiarach 35×45 mm)
  • Wyciąg z własnego konta bankowego potwierdzający posiadanie 5000 AUD oraz dodatkowych funduszy na zakup biletu powrotnego (ok. 3000 PLN, ale sprawdź aktualne ceny!). Ambasada potrzebuje tych informacji, aby mieć pewność, że w dowolnej sytuacji będziesz w stanie przez pewien czas samodzielnie utrzymać się w Australii (nawet, jeśli jesteś uczestnikiem zorganizowanego programu), jak również wrócić do kraju.


Uwaga – powyższa lista służy tylko celom orientacyjnym. Szczegółowe podsumowanie warunków i dokumentów zgłoszeniowych znajdziesz w tym pliku.
Oprócz tego koniecznie zapoznaj się z informacjami znajdującymi się na australijskich stronach rządowych.

2. Zaaplikuj jak najszybciej, tzn. gdy tylko zostanie ogłoszona nowa pula wiz – zazwyczaj jest to 1 lipca i dotyczy wyjazdu w okresie pomiędzy 1 lipca bieżącego roku a 30 czerwca kolejnego roku. W ten sposób masz większe szanse na jej zdobycie oraz szybsze rozpatrzenie Twojego wniosku. Na tej stronie możesz sprawdzić, czy pula została już wyczerpana. Aby rozpocząć proces zgłoszeniowy, załóż konto ImmiAccount – w tym celu kliknij na przycisk „Create an ImmiAccount” na tej stronie.

3. Na bieżąco sprawdzaj aktualności na stronie Ambasady Australii w Berlinie oraz na swoim profilu ImmiAccount. Wnioski dla większości krajów UE – w tym Polski – rozpatruje Departament Imigracji i Obywatelstwa Australii w Berlinie.

4. W razie pytań dot. złożonej aplikacji, skontaktuj się z Global Service Center.

 

FAQ. pytania i odpowiedzi

Jakie są kryteria wiekowe programu?

Na program mogą wyjechać osoby, które ukończyły 18. rok życia, a nie skończą 31. roku życia w dniu złożenia wniosku na stronach rządowych.

Pamiętaj jednak, że jednym z wymogów otrzymania wizy jest posiadanie wykształcenia wyższego lub ukończenie przynajmniej 2 lat studiów pierwszego stopnia (co należy potwierdzić odpowiednim dokumentem). Szczegółowe informacje dotyczące wymogów znajdziesz w tym pliku, koniecznie zapoznaj się również z informacjami znajdującymi się na australijskich stronach rządowych.

Czy na program mogą wyjechać mężczyźni?

Tak, jest to program dla wszystkich osób, które spełniają warunki otrzymania wizy „Work and Holiday 462”, lubią pracę z dziećmi i chcą przeżyć przygodę w Australii.

Ile trwa program?

Twoje pozwolenie jest ważne 12 miesięcy. W ramach tego okresu to Ty wybierasz, czy chcesz spędzić z rodziną goszczącą 6, 9 czy 12 miesięcy. Po 6 miesiącach pobytu skontaktujemy się z Tobą, żeby sprawdzić, jakie są Twoje dalsze plany dotyczące pobytu w Australii bądź terminu zakończenia programu. Więcej informacji dotyczących długości Twojego pobytu możesz znaleźć tutaj.

Na jakim poziomie muszę znać angielski?

Aby uzyskać australijską pozwolenie „Work and Holiday 462” należy udokumentować swoją znajomość języka angielskiego, na przykład poprzez:

  • certyfikat IELTS, CAE, PTE Academic lub TOEFL iBT,
  • potwierdzenie ukończenia minimum 1 roku studiów w Australii w języku angielskim,
  • potwierdzenie ukończenia studiów licencjackich, magisterskich lub podyplomowych, w trakcie których przez co najmniej dwa lata zajęcia i wykłady prowadzone były całkowicie w języku angielskim (np. dyplomem i zaświadczeniem dot. języka prowadzenia zajęć).

 

Szczegółowe informacje dotyczące wymaganych poziomów znajomości języka angielskiego znajdziesz tutaj.

Czy nie będąc studentem, można wziąć udział w programie?

Należy mieć ukończony minimum 2. rok studiów, lecz w momencie aplikowania nie trzeba jednak być aktywnym studentem. Szczegóły znajdziesz tutaj.

Czy można wyjechać na program bez prawa jazdy?

W nielicznych przypadkach biuro AIFS w Australii może zgodzić się na przyjęcie kandydata bez prawa jazdy, pod warunkiem, że osoba ta ma duże doświadczenie w opiece nad dziećmi i/lub spełnia warunki programu Au Pair Plus, tj. ma doświadczenie z dziećmi poniżej 3. roku życia i chciałaby podjąć opiekę nad dziećmi w tym przedziale wiekowym. Każdy taki przypadek musi zostać indywidualnie rozpatrzony przez nasze biuro w Sydney, więc jeśli nie posiadasz prawa jazdy, a zastanawiasz się nad wyjazdem, skontaktuj się z nami jak najszybciej, abyśmy mogli dokładnie przeanalizować Twoją sytuację.

Czy obcokrajowcy mieszkający w Polsce mogą zgłosić się do programu?

Każdy taki przypadek rozpatrywany jest indywidualnie przez nasze biuro w Australii, które podejmuje ostateczne decyzje dot. rekrutacji uczestników. Jeśli jednak uzyskasz w swoim kraju australijską wizę „Work and Holiday 462”, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziemy mogli przyjąć Twoje zgłoszenie do programu. Szczegóły znajdziesz na tej stronie.

Czy każdy, kto zapisze się na program, zostanie przyjęty?

Zgłoszenie kandydata weryfikowane jest na kilku etapach rekrutacji. Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z nami, a dokonamy wstępnej oceny Twoich kwalifikacji i upewnimy się, czy spełniasz podstawowe warunki przyjęcia do programu i uzyskania wymaganych pozwoleń. Jeśli przejdziesz tę weryfikację pozytywnie, możesz zaaplikować o wizę „Work and Holiday 462”. Na etapie ubiegania się o nią pomożemy Ci z formalnościami i pomożemy skompletować odpowiednie dokumenty. Jednak uwaga: uzyskanie pozwolenia nie jest równoważne z przyjęciem do programu. Ostatecznej weryfikacji zgłoszenia dokonuje zawsze biuro AIFS w Australii.

Oprócz pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez Ambasadę Australii, koniecznym elementem procesu zgłoszeniowego jest rozmowa kwalifikacyjna oraz uzupełnienie dokumentów aplikacyjnych. Podczas rozmowy weryfikujemy Twoje doświadczenie, oczekiwania wobec programu, motywacje, poziom języka angielskiego oraz omawiamy kwestie medyczne.

Twoja kompletna aplikacja zostaje następnie przesłana do biura w Sydney, które dokonuje ostatecznej weryfikacji i podejmuje decyzję o przyjęciu do programu po dokładnym przeanalizowaniu Twojego zgłoszenia.

Uwaga ważne: AIFS zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia aplikacji bez podania przyczyny. W takim przypadku agencja może, lecz nie musi, zaproponować ponowne zgłoszenie się do programu w określonym czasie w przyszłości. Kwestie finansowe rozwiązywane są zgodnie z Umową Uczestnictwa (patrz sekcja „Dokumenty” powyżej).

Czy po zgromadzeniu wszystkich dokumentów, dokonaniu wpłat i uzupełnieniu aplikacji wyjazd jest pewny?

Ostatecznej weryfikacji Twojego zgłoszenia dokonuje nasze biuro w Australii. Dopiero po sprawdzeniu Twojej aplikacji przez biuro w Sydney, po ok. 2 tygodniach otrzymasz informację, czy zostałeś przyjęty na program.

W przypadku pozytywnego przejścia procedury aplikacyjnej, biuro w Australii dokłada wszelkich starań, aby znaleźć dla uczestnika rodzinę goszczącą. Jeśli jednak z przyczyn niezależnych od AIFS znalezienie rodziny goszczącej będzie niemożliwe, następuje rozwiązanie Umowy Uczestnictwa, a kwestie finansowe rozwiązywane są zgodnie z jej warunkami (patrz sekcja „Dokumenty” powyżej).

Ile trwa proces przyjęcia do programu?

Długość procesu przyjęcia do programu w dużej mierze zależy od procesu wizowego, który uzależniony jest ambasady australijskiej. Najlepiej jest złożyć aplikację o pozwolenie natychmiast, gdy tylko zostanie uruchomiona nowa pula (czyli 1 lipca). Aby przyśpieszyć proces rekrutacji do programu, w trakcie oczekiwania na decyzję ambasady możesz rozpocząć wypełnianie dokumentów aplikacyjnych. Po uzyskaniu wymaganych dokumentów, to w jakim terminie uzupełnisz poszczególne elementy aplikacji, zależy wyłącznie od Ciebie. Po przejściu rozmowy kwalifikacyjnej (interview) z konsultantem Au Pair in Australia, w przeciągu 2-4 tygodni powinieneś dostać decyzję dot. przyjęcia Twojej kandydatury na program.

W swoich dokumentach aplikacyjnych określasz swój przedział dostępności, tj. zakres dat, w którym możesz wyjechać do Australii. Twój „profil” będą widzieć jedynie rodziny, które chcą przyjąć au pair właśnie w tym terminie. Wymagane jest zaznaczenie min. dwumiesięcznego okresu dostępności.

Długość procesu poszukiwania rodziny goszczącej jest uzależniona od wielu czynników, m.in. Twojego doświadczenia z dziećmi, umiejętności prowadzenia samochodu, Twoich zainteresowań oraz preferencji względem lokalizacji czy wieku dzieci. Nasze biuro w Sydney dołoży wszelkich starań, by zaproponować Ci rodziny goszczące spełniające Twoje oczekiwania, jednak musisz pamiętać, że pula rodzin jest ograniczona, dlatego zachęcamy do bycia otwartym na jak najwięcej opcji.

Jak przebiega proces wyboru rodziny?

Przed przystąpieniem rodziny do programu nasze biuro w Sydney sprawdza, czy rodzina spełnia wymogi regulacji dotyczących programu. Określany jest wówczas również profil rodziny, do którego później nasi eksperci dopasowują kandydatów na podstawie informacji zawartych w zgłoszeniu. Jeśli dana rodzina zdecyduje się na kontakt właśnie z Tobą, otrzymasz od nas wiadomość z opisem rodziny i podstawowymi danymi, byście mogli lepiej się poznać. Dalej, po wymianie wiadomości, rozmowach telefonicznych i wideorozmowach, możecie podjąć ostateczną decyzję, czy chcecie podjąć współpracę i spędzić ze sobą najbliższe 6 miesięcy (jest to tzw. „match”), czy też wolicie kontynuować poszukiwania. Jeśli zdecydujecie się na match, otrzymasz od nas wszystkie niezbędne informacje przygotowujące Cię do wyjazdu do Australii!

Czy rejestracja zobowiązuje mnie do wniesienia opłaty programowej?

Nie, sama rejestracja na naszej stronie jest bezpłatna i niezobowiązująca. Możesz zarejestrować się, abyśmy mogli pozostać w kontakcie i dopiero, gdy zdecydujesz się na udział w programie, pomożemy Ci z całą procedurą. Pierwszą ratę opłaty programowej wnosi się dopiero w dniu podpisania Umowy Uczestnictwa.

Skąd mam mieć pewność, że Wasza agencja jest bezpieczna?
  • Program Au Pair in Australia realizowany jest w ramach Amerykańskiego Instytutu Studiów Zagranicznych (AIFS) – instytucji z wieloletnim doświadczeniem, która od ponad pół wieku (od 1964 roku) organizuje programy wymiany kulturowej na całym świecie.
  • Jesteśmy członkiem Międzynarodowej Organizacji Au Pair IAPA.
  • Nie jesteśmy firmą pośredniczącą ani agentem – mamy własne biura w Warszawie oraz w Sydney.
  • Jesteśmy legalną i licencjonowaną organizacją wymiany kulturowej zatwierdzoną przez Departament Stanu USA. Nasz program Au Pair in America jest najpopularniejszym i najstarszym programem na rynku – mamy więc najdłuższe na świecie doświadczenie w prowadzeniu programów typu Au Pair.
  • Wszyscy nasi pracownicy są byłymi uczestnikami programów wymiany kulturowej, dlatego doskonale rozumiemy potrzeby i oczekiwania kandydatów.
  • W każdej chwili możesz liczyć na naszą pomoc – podczas aplikowania, poszukiwania rodziny goszczącej, w przygotowaniach do wyjazdu oraz w trakcie programu i po jego zakończeniu.
Czy będąc w Australii mogę na kogoś liczyć w przypadku problemów lub pytań?

Tak! Już w pierwszych dniach po przylocie poznasz zespół naszego biura w Sydney oraz lokalną koordynatorkę (Community Counselor), która będzie opiekować się Tobą podczas pobytu w Australii. Lokalna koordynatorka przeprowadza Orientation dla przyszłych Au Pair i w razie problemów czy pytań jest do Twojej dyspozycji.

W razie nagłych wypadków możesz też skorzystać z całodobowej linii telefonicznej biura w Sydney. W każdej chwili też możesz liczyć na pomoc biura w Warszawie – zarówno w przygotowaniach do programu jak i już podczas samego pobytu w Australii. Biuro w Warszawie jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-17.00 (patrz strona Kontakt).

Czy mogę zostać w Australii po zakończeniu pobytu u rodziny goszczącej?

Tak! Twoja wiza ważna jest 12 miesięcy, więc jeśli zdecydujesz się zakończyć pobyt u rodziny goszczącej po 6 lub 9 miesiącach, pozostały czas w Australii możesz wykorzystać tak, jak chcesz! Możesz na przykład skorzystać z pomocy naszego biura i odbyć niezapomnianą podróż po Australii, której plan będzie dostosowany do Twoich potrzeb, lub też podjąć inne zajęcie – dodatkowych informacji o takich możliwościach udzieli Ci nasze biuro w Sydney. Możesz również starać się o przedłużenie swojego pozwolenia na kolejny rok w ramach tzw. Second Work and Holiday Visa 462! Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Czy muszę zrobić kurs pierwszej pomocy przed wyjazdem?

Nie ma takiej konieczności, ponieważ podczas Twoich pierwszych dni w Australii w trakcie szkolenia Orientation w Sydney zostanie przeprowadzony obowiązkowy kurs pierwszej pomocy. Jeśli jednak przechodziłeś już taki kurs w przeszłości, warto o nim wspomnieć w swojej aplikacji.

Gdzie mieszkają rodziny goszczące?

Australia jest bardzo dużym i zróżnicowanym krajem, w związku z tym nasze rodziny goszczące mieszkają w różnego rodzaju lokalizacjach. W naszym systemie są rodziny, które mieszkają w miastach, na prowincjach czy też w bardziej odludnych rejonach Australii. Wszystkie mają wiele do zaoferowania i to Ty decydujesz, z którą rodziną pragniesz spędzić swój czas. Jeśli masz określone preferencje co do lokalizacji, zaznacz je w swojej aplikacji, byśmy mogli znaleźć dla Ciebie rodzinę spełniającą Twoje oczekiwania. Szczegółowy opis dostępnych lokalizacji znajdziesz tutaj. Pamiętaj jednak, że im więcej opcji jesteś gotów zaakceptować, tym szybciej będzie można znaleźć rodzinę goszczącą dla Ciebie.

Co jeśli współpraca z rodziną goszczącą się nie układa?

Au Pair in Australia łączy ze sobą ludzi pochodzących z odmiennych kultur. Wiąże się to często z odmiennymi przekonaniami i oczekiwaniami względem zasad wspólnego życia i metod pracy z dziećmi. Naturalne jest zatem, że niekiedy pojawiają się nieporozumienia i konflikty. AIFS pomaga au pair i rodzinie goszczącej zidentyfikować potencjalne obszary takich nieporozumień i proponuje rozwiązania, które mają usprawnić i ułatwić dalszą współpracę.

Proces wspierania au pair i rodziny goszczącej w rozwiązywaniu problemów zaczyna się jeszcze zanim au pair dołączy do nowej rodziny. Twoja rozmowa kwalifikacyjna, Poradnik Przedwyjazdowy oraz Orientation po przyjeździe do Australii mają na celu przygotowanie Cię do dobrej współpracy z rodziną goszczącą. Ponadto, czas przed wyjazdem należy wykorzystać na wymianę jak największej ilości informacji z rodziną goszczącą, co pozwoli obu stronom na rozpoczęcie programu z realnymi i podobnymi oczekiwaniami i intencjami.

Jeżeli mimo to podczas programu pojawią się wyzwania dotyczące współpracy z rodziną, AIFS będzie zachęcać obie strony do przeprowadzenia szczerej rozmowy na ten temat lub zaproponuje inną strategię. Jeśli problem nie ustąpi, AIFS może wyznaczyć spotkanie mediacyjne, podczas którego au pair, rodzina goszcząca oraz przedstawiciel biura w Australii będą mogli omówić zaistniałą sytuację i wspólnie szukać rozwiązania. Po sesji mediacyjnej nasz przedstawiciel kontaktuje się osobno z au pair i rodziną goszczącą aby sprawdzić, czy sytuacja uległa poprawie.

Jeśli mimo mediacji, pomocy biura w Sydney oraz prób rozwiązania konfliktu z obu stron nie dochodzi do poprawy, au pair lub rodzina goszcząca mogą wystąpić o rozwiązanie kontraktu z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia. Sytuacja zostanie wówczas dokładnie przeanalizowana przez biuro w Australii, które zadecyduje, czy strony mogą ubiegać się o zmianę rodziny goszczącej/au pair – tzw. „rematch”. Możliwość rematchu uzależniona jest od dostępności rodzin i ich dopasowania z au pair, dlatego AIFS nie może zagwarantować, że w przypadku przerwania kontraktu z rodziną goszczącą znajdzie się inna odpowiednia rodzina, albo, że opcja zmiany zostanie w ogóle udostępniona.

W przypadku udostępnienia opcji rematchu, AIFS dokładnie omawia odpowiednie procedury z au pair i rodziną goszczącą, dbając o to, aby pomimo zaistniałych wyzwań obie strony były przez cały czas dla siebie życzliwe i okazywały wzajemny szacunek. Biuro w Sydney kontaktuje się z uczestnikiem, aby ustalić, jakie rozwiązanie będzie dla niego najbardziej odpowiednie w zaistniałej sytuacji. Następnie aplikacja uczestnika umieszczana jest ponownie w systemie i udostępniona tym rodzinom goszczącym, które również w danej chwili przechodzą rematch lub są chętne do przyjęcia au pair na krótszy okres. Proces dopasowania uczestnika do rodziny goszczącej przebiega wówczas podobnie jak za pierwszym razem.

Biuro w Australii dołoży wszelkich starań, by znaleźć nową rodzinę w ciągu dwóch tygodni i w tym czasie au pair powinna przebywać u rodziny goszczącej wykonując dalej swoje obowiązki. Jeśli jednak z jakiegoś powodu dalszy pobyt u dotychczasowej rodziny nie jest możliwy, AIFS pokrywa koszt pierwszych 7 noclegów uczestnika w miejscu zastępczym, ustalonym przez biuro w Sydney. Jeśli okres ten przedłuży się, koszty kolejnych noclegów pokrywa uczestnik. Koszty utrzymania (w tym posiłków) od momentu opuszczeniu domu rodziny goszczącej pokrywane są w całości przez uczestnika. Koszt transportu do nowej rodziny pokrywany jest przez nową rodzinę lub AIFS, chyba, że rematch ma miejsce w ciągu pierwszych 4 tygodni pobytu.

Jeśli pomimo wszystkich powyższych wysiłków ze strony biura oraz au pair znalezienie nowej rodziny nie będzie możliwe, AIFS może, ale nie musi, zaproponować uczestnikowi udział w innym programie AIFS w Australii. W przypadku niedostępności takich opcji lub decyzji o niekorzystaniu z dalszych usług AIFS, uczestnik powinien zorganizować swój dalszy pobyt w Australii oraz powrót do kraju na własną rękę.